LuwteNet

USA 2007
Donderdag 14 juni: Olympic National Park, Part I
Friday 15 June 2007

IMG_6841.JPG Olympic National Park bestaat uit meerdere losse onderdelen. Er worden drie verschillende gebieden onderscheiden: de kust, de bergen en het (regen)woud. Vandaag stond op ons programma: een bezoek aan Lake Quinault (met regenwoud) en Ruby Beach (de kust).

Vrijdag 15 juni: Olympic National Park, Part II
Saturday 16 June 2007

Vanmorgen was het weer douche dag voor iedereen dus we wisten dat we niet heel vroeg op pad zouden gaan. Daar kwam nog bij dat we voor het douchen kwartjes nodig hebben, en die hebben we gisteren bij het kopen van een krant opgemaakt. Even wachten dus tot de receptie open gaat om te wisselen. Gelukkig voor ons ging dat een kwartier "te vroeg" open en konden we voor 9 uur onder de douche. Na het douchen nog eten gekocht voor vanavond en om 11 uur gingen we op pad.

Zaterdag 16 juni: Olympic National Park, Part III
Sunday 17 June 2007
Een lekkere dag was het vandaag al vond ik het wel vermoeiend. We hebben toch nog aardig wat gereden en voornamelijk het stuk bergaf was vermoeiend. Vanmorgen weer heerlijk uitgeslapen. De wekker riep vanmorgen weer eens "Wakker worden!". Heerlijk als Jesse zo wakker wordt Smile. De rest van de ochtend hebben we ons niet gehaast en daardoor reden we rond kwart voor 11 weg van de parkeerplaats van de supermarkt. De eerste bestemming: Lake Crescent.

Zondag 17 juni: Canada
Sunday 17 June 2007

IMG_7141.JPGEven een snel berichtje voor de trouwe lezers die vanavond nog kijken of er nieuws is uit de States. We zijn net met de veerboot overgestoken naar Canada waar we vandaag het stadje Victoria gaan bekijken. We hebben vanuit de campground (westbay marine village and RV park ) uitzicht op de haven waar boten en watervliegtuigen vertrekken en aankomen. Jesse en Emma slapen op dit moment en als ze wakker worden gaan we de stad in met de watertaxi. Als onze dag voorbij is kun je hier de rest lezen.

Maandag 18 juni: naar de San Juan Islands
Wednesday 20 June 2007

Vandaag gaan we Canada alweer verlaten. Om 10 over 9 vertrokken we, nadat iedereen weer onder de douche was geweest en had gegeten. In Sydney heeft Sam nog even een snelle boodschap gedaan om de overgebleven Canadese dollars op te maken. Daarna meldden we ons om 10 uur bij de haven. We waren ruim op tijd want de boot zou pas om 11.40 uur vertrekken. Aangezien we weer de US in gingen moesten we langs de douane. Er kwam zelfs een douanier in de camper een kijkje nemen (inderdaad, alleen maar kijken). Met de camper was alles in orde, maar Sam en ik moesten nog even naar het kantoortje komen voor de welbekende vingerafdrukken en foto, je zou denken dat 1 keer genoeg is, maar dat is blijkbaar niet zo.

Dinsdag 19 juni: eiland hoppen
Wednesday 20 June 2007
IMG_7258.JPGNa een deels onrustige nacht - met dank aan Emma (we vermoeden, dat wil zeggen, gokken, dat ze last van de volgende kies heeft gehad) - werden we om half 8 door Jesse gewekt: "Wakker worden!"
We namen de tijd voor het gebruikelijke ochtendgerommel, aangezien we genoeg tijd hadden. Nadat we ook het afval hadden weggegooid en ik met Jesse nog een stukje was gelopen om een foto vanaf de andere kant van het meertje te maken, vertrokken we om 10 uur van de campground.
Vandaag gingen we -alweer- met de ferry, deze keer naar Orcas Island.

Woensdag 20 juni: Island Paradise
Friday 22 June 2007
Vandaag brachten we de hele dag door op Orcas Island. De weersvoorspellingen waren niet erg optimistisch, maar het bleek een prachtige dag, lekker zonnig, weinig wind en droog. Wat wil een mens nog meer? We hadden bovendien niets, maar dan ook helemaal niets op het programma staan voor vandaag. In eerste instantie werd ik daar wat nerveus van, maar al gauw heb ik me er aan overgegeven: hoera, het is vakantie!
Lees meer...

Donderdag 21 juni: heen en veer...
Friday 22 June 2007
Hoewel we vandaag maar weinig mijlen hoefden af te leggen (met de camper) zijn we toch een aardige tijd onderweg geweest. We gingen vandaag met de ferry van Orcas naar Anacortes. Die gaat een paar keer op een dag en wij hadden gekozen voor die van 10:20. In tegenstelling tot de overtchten van de eerste twee dagen kun je voor deze geen plaats reserveren. We hadden dan ook dikke pech: bij aankomst bleek de boot al helemaal vol(gepland).

Vrijdag 22 juni: naar het vasteland
Monday 25 June 2007

Zaterdag 23 juni: Goodbye Camper, Hello Seattle!
Geschreven door Igor
Vandaag gaan we afscheid nemen van de camper. Het zal geen emotioneel afscheid worden, het ding was meestal praktisch, maar regelmatig ook onhandig. Zo af en toe hadden we pech met het ding omdat we iets niet konden doen zoals we wilden. Fijn was zeker dat we voor Emma en Jesse een vaste slaapplaats hadden, en alle spulletjes waren altijd dichtbij. Om 7 uur zijn we opgestaan om voor de laatste keer in de camper een broodje te eten. Daarna hebben we de spullen die niet de moeite waren om mee tenemen, of die we simpelweg niet meer nodig hebben, weggegooid. Helaas was er niemand op de RV site die we blij konden maken met de spulletjes die wij ook weer hadden gekregen.

Zondag 24 juni: Seattle
Monday 25 June 2007
IMG_7529.JPGHet is verrassend, hoe snel je een camper ontwend bent. We hebben vannacht allemaal prima geslapen. Emma in haar vertrouwde campingbedje, deze keer aan het einde van Jesse's bed, Igor en ik samen in een 'queen ' bed en Jesse met zo'n zelfde bed helemaal voor hem alleen.

Maandag 25 juni: vliegen naar Kentucky
Tuesday 26 June 2007
Officieel zijn we vandaag naar Cincinnati gevlogen, dus zou dit stukje eigenlijk "vliegen naar Ohio" moeten heten. Men noemt het vliegveld echter voluit 'Cincinnati/Northern Kentucky International Airport (CVG)' en aangezien ons doel ook Kentucky is, hou ik het daarop.

Dinsdag 26 juni: rust in Louisville
Saturday 30 June 2007
Het motel verstrekte 'complimentary' breakfast in een restaurantje vlakbij, dus daar zijn we 's ochtends naartoe gegaan. Misschien kam het door het tijdsverschil van drie uur of door zijn ervaring met de chocolatepancake, maar Jesse raakte zijn pancakes niet aan.
Na het ontbijt stopten we de laatste spullen in de koffers, checkten uit en reden we naar een supermarkt voor een snelle boodschap.

Woensdag 27 juni: Louisville Zoo
Saturday 30 June 2007
IMG_7620.JPGDeze ochtend was echt lekker rustig. We sliepen uit tot 8:30 en gingen daarna met Brenda aan het ontbijt. We werden ondervraagd over onze wensen: wie wil er cereal, wie wil er eggs (al dan niet scrambled) and bacon, wil je biscuits, wil je je brood misschien toasted? Even wennen hoor! Daarna zijn we gaan douchen; de kids waren ook weer aan de beurt, dus het duurde weer even, maar daarna konden we dan toch op stap.

Donderdag 28 juni: Kraamvisite
Saturday 30 June 2007
Igor was al vroeg de deur uit: de formula (flesvoeding) was op, dus liep hij voor Emma trek kreeg even naar de Rite Aid (drogist) aan de overkant van de straat. Jesse hielp Brenda met het maken van de biscuits voor het ontbijt: hij mocht ze uit het deeg steken en keek er apetrots bij.