LuwteNet

Maandag 4 juni: Hard werken, zo'n vakantie
Geschreven door Sandra
Tuesday 05 June 2007

Ken je de uitdrukking "Niet om over naar huis te schrijven?". Erg van toepassing op de afgelopen dag, zullen we maar zeggen. Toch zal ik er maar gewoon over schrijven, dan is het in elk geval niet helemaal een verloren dag geweest.

Vandaag werden we alweer vroeg wakker gemaakt door Jesse. Helaas vond hij deze keer toch echt dat hij uitgeslapen was om half 6 en kregen we hem niet meer in slaap. Gaaap.. Emma hield het een uurtje langer vol en uiteindelijk hebben we in de motelkamer ontbeten met z'n allen. Daarna werd er gedouched en opgeruimd. Om half 11 hebben we uitgecheckt. Op het programma van vandaag stond namelijk: inleveren van de huurauto en ophalen van de RV (camper), waarna het avontuur zou beginnen en we naar de kust in de omgeving van Point Reyes National Seashore zouden rijden. Een klein kinkje in de kabel was, dat Alamo (het autoverhuurbedrijf) en Cruise America (het RV-verhuurbedrijf) allebei in totaal verschillende delen van de stad zitten en dat we na het inleveren van de auto dus zonder eigen vervoer naar Cruise America moesten reizen. IMG_6246.JPG

Wij hadden bedacht dat het 't makkelijkst zou zijn om eerst met de huurauto naar CA te rijden, zodat we daar de bagage konden overladen en we deze niet in een taxi of metro hoefden te proppen. We zouden daarna de auto inleveren en dan alsnog (maar zonder bagage - uitgezonderd de autostoeltjes) met de taxi naar CA gaan. Dit hebben we ook zo gedaan, maar het bleek al met al een tijdrovende zaak. 's Ochtends moesten we tijd opvullen, omdat we niet voor 1 uur bij Cruise America terechtkonden. Liever waren we zo vroeg mogelijk weggegaan, maar we zijn daarom dus eerst koffie gaan drinken bij Starbucks en hebben onderweg naar Cruise America in Oakland een stop gemaakt op 'Treasure Island ' om foto's te maken van het uitzicht op San Francisco.

Om half 1 waren we er en we werden wel meteen geholpen, maar je blijkt dus echt minimaal 2,5 uur bezig te worden gehouden (voornamelijk met wachten) voor je je RV echt weg kunt rijden. Sommige lotgenoten (de meesten spraken vloeiend Nederlands) waren zelfs al langer bezig. Zij hadden gelukkig geen kids Wink

Daarna dus volgens plan de auto ingeleverd, dat ging vlot, maar al met al was het 4 uur eer we in de taxi terug naar CA zaten. Om een uur of 5 konden we met de camper wegrijden, waarna onze eerste stop de Wal-Mart was, voor de meest dringende boodschappen. Eten hebben we gehaald bij Togo's , en opgegeten in onze camper, die toch op de parkeerplaats 'voor de deur' stond.

Het plan voor de overnachting was door het overhoop gegooide tijdschema uiteraard aangepast: door handig zoekwerk van Igor kwamen we uit bij de KOA in Petaluma . We kwamen er net voor 9 uur aan, precies op tijd om nog in te schrijven voor een nachtje. Emma en Jesse waren toen al diep in slaap in hun autostoeltjes. Een groot voordeel (we kunnen ook nadelen noemen, maar dat komt later wel) van een camper is, dat je er snel mee klaar kunt zijn. Je sluit een paar slangetjes aan en je bent zover. In dit geval konden we nog vrij vlot de slaapplaatsen voor de kinderen klaar maken, zodat ze lekker in hun bedjes verder konden pitten. Daarna nog een deel van de bagage uitgepakt en toch maar de KOA WiFi (draadloze internetverbinding) uitgeprobeerd. Daarmee konden we nog even kijken naar de route voor morgen en toch maar dit logje schrijven.

Het is nu bijna half 12 (oeps), Igor klimt (!) ons bed in (meer over het leven in een RV in een volgend verslagje) en ik ga hem zo volgen. De tijd vliegt, ook op vakantie. Trusten!

Commentaar
ToevoegenZoeken
Alleen geregistreerde gebruikers mogen commentaar plaatsen!